WYMAGANE DOKUMENTY:
-
wypełniony druk meldunkowy „zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”, na którym właściciel lokalu lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu potwierdził fakt pobytu osoby zgłaszającej zameldowanie
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu w oryginale. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu
- dowód osobisty, w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości
- książeczka wojskowa
- odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osoby niepełnoletniej nie posiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość
- cudzoziemiec przedstawia wizę, a w przypadku gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy – dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości, kartę pobytu albo zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany
- obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub, w przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a członek jego rodziny niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej
OPŁATA SKARBOWA:
Nie dotyczy
OPŁATY ADMINISTRACYJNE:
Nie dotyczy
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Niezwłocznie
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Referat Spraw Obywatelskich i Kadr pokój nr 11
TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie dotyczy
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz.U.2019.1397 t.j. z dnia 2019.07.29)
INNE INFORMACJE:
Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego