Podstawa prawna:
- Art. 47a pkt 2 i art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j.Dz. U. z 2020 r. poz. 276 z późn. zm.)
- Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j.Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
Dokumenty od wnioskodawcy (strony):
- Wniosek pisemny o nadanie numeru porządkowego.
- Załączniki do wniosku
- Dla budynku
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
- mapa nieruchomości z aktualnym stanem zabudowy
- Dla budynku w trakcie budowy lub dla budynku prognozowanego do wybudowania
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
- ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę wraz z kopią projektu zagospodarowania nieruchomości, stanowiącym załącznik do tej decyzji.
- Dla budynku
- Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Informacje na temat opłat:
Postępowanie nie podlega opłatom
Forma załatwienia:
Pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego.
Przewidywany termin załatwienia:
W ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku.
Uwagi:
- O nadanie numeru porządkowego wystąpić może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.
- Wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym, umieszcza w miejscu widocznym na budynkach położonych na nieruchomościach lub ogrodzeniach tabliczki z wyraźnymi numerami porządkowymi nieruchomości (budynku) i nazwą ulicy.
- Jeżeli budynek jest położony w głębi nieruchomości, która jest ogrodzona od ulicy (drogi), wówczas – niezależnie od tabliczki umieszczonej na budynku – należy umieścić tabliczkę na ogrodzeniu.