WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wraz z załącznikami:
-
zaświadczenie o wpisie działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców,
-
dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
-
pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży zlokalizowany będzie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
-
decyzję właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art.65 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. z 2019r. poz. 1252 z późn. zm.).
OPŁATA SKARBOWA:
nie dotyczy
OPŁATY ADMINISTRACYJNE:
1. Opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wnosi się na rachunek gminy, przed wydaniem zezwolenia, w wysokości:
-
525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa,
-
525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa),
-
2100,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu
Opłata, o której mowa wyżej dotyczy przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą w tym zakresie.
2. Przedsiębiorcy kontynuujący sprzedaż napojów alkoholowych wnoszą opłatę zgodnie z oświadczeniem o wartości sprzedaży, złożonym do dnia 31 stycznia każdego roku objętego zezwoleniem.
3. Opłatę administracyjną należy przelać na konto z dopiskiem "Opłata za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych".
Opłatę administracyjną należy włacić na rachunek bankowy:
Urzędu Gminy w Wojciechowicach
BS Tarnobrzeg O/Bidziny
09 9434 1054 2008 1875 0989 0003
Dowód wpłaty prosimy dołączyć do danego wniosku.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Zgodnie z Kpa.
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych jest wydawane po uzyskaniu pozytywnej opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz po uiszczeniu stosownej opłaty za korzystanie z zezwolenia.
TRYB ODWOŁAWCZY:
W przypadku odmowy wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach - w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji
PODSTAWA PRAWNA:
-
ustawa z dnia 26 październia 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2277 z późn. zm.),
Inne informacje:
- Wydawanie zezwoleń i warunki prowadzenia sprzedaży alkoholu:
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydaje się na czas oznaczony, przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży na czas nie krótszy niż 4 lata, a w przypadku sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży na czas nie krótszy niż 2 lata,
- przedsiębiorca posiadający zezwolenie zgłasza organowi zezwalającemu zmiany stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany,
- na wniosek przedsiębiorcy, którego zezwolenie wygasło, można wydać zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych na okres do 6 miesięcy (następne zezwolenie można uzyskać po upływie 12 miesięcy od upływu terminu ważności tego zezwolenia).